جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
بازار طلای جهانی سرد شد
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
شناسه : 37030
قیمت طلا امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه 1402 تحت فشار تقویت دلار آمریکا کاهش یافت؛ در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در خصوص زمان‌بندی فدرال رزرو برای اولین کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی بودند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به دو هزار و ۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش، دو هزار و ۴۰ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد. شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش با قیمت دلار برای خریداران خارجی کمتر مقرون به صرفه باشد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته بیان کرد: برای کاهش نرخ‌ها عجله‌ای نداریم و زمانی این کار را انجام می‌دهیم که نرخ تورم روند کاهشی پیدا کرده باشد.

یکی دیگر از مقامات فدرال رزرو اظهار داشت: بانک مرکزی ایالات‌ متحده آمریکا در مسیر کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری علی‌رغم آمارهای قوی از تورم و بازار کار در ماه ژانویه است. اکثر سیاستگذاران در آخرین جلسه فدرال رزرو، نگران خطرات کاهش زودهنگام نرخ بهره بودند.

بر اساس گزارش «CME Fed Watch Tool»، در حال حاضر بازارها با احتمال ۶۸ درصد کاهش در ماه ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره، جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش علاقه به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF)، سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا دارایی‌های خود را در صندوق‌های (ETF) با پشتوانه طلا مبادله کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۹۶ دلار و ۹۵ سنت در هر اونس، پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۶۸ دلار و ۲۳ سنت و نقره با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت در هر اونس رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.