جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش ۵٫۴ درصدی تولید مس تصفیه شده جهانی
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
شناسه : 36985
طی 11 ماهه 2023 رخ داد؛ طبق تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر 2023، حدود 24 میلیون و 479 هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، 23 میلیون و 220 هزار تن بود که حاکی از افزایش 5.4 درصدی تولید این محصول است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۹ ماهه سال جاری میلادی، ۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۸ میلیون و ۷۲۶ هزار تن)، حدود ۲٫۷ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۰ میلیون و ۱۲۱ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال پیش میلادی، ۱۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۱۶۶ هزار تنی (۰٫۸ درصدی) تولید این معادن در جهان است

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، چهار میلیون و ۱۳۱ هزار تن قاره آسیا، سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تن قاره آفریقا، یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۰۰ تن قاره اروپا و ۸۰۴ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۵ میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۵ درصدی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.