جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
طلای جهانی در حاشیه امن باقی ماند
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
شناسه : 36970
قیمت طلا پس از اینکه قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌ متحده آمریکا به طرز شگفت‌انگیزی افزایش یافت، دومین افت هفتگی متوالی در روز جمعه 27 بهمن‌ماه 1402 را تجربه کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا در دو هزار و سه دلار و ۹۵ سنت ثابت باقی ماند اما تاکنون ارزش خود را نزدیک به یک درصد طی هفته گذشته از دست داده است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش، به دو هزار و ۱۶ دلار در هر اونس رسید.

پس از اینکه داده‌های وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده نشان داد که خرده‌فروشی‌ها در ماه گذشته ۰.۸ درصد کاهش یافته است (بزرگ‌ترین کاهش از ماه فوریه ۲۰۲۳)، طلا در روز پنج‌شنبه حدود ۰.۶ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که بهای خرده‌فروشی ۰.۱ درصد کاهش یابد.

داده‌ها نشان می‌دهد که مطالبات بیکاری با هشت هزار مورد کاهش، به ۲۱۲ هزار مورد تعدیل فصلی برای هفته منتهی به روز ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ و اندکی کمتر از برآورد ۲۲۰ هزار نفر است. قیمت‌های وارداتی ایالات‌ متحده آمریکا در ماه ژانویه در بحبوحه افزایش هزینه‌های نفت و سایر کالاها، بیشترین افزایش را در نزدیک به دو سال اخیر داشته است.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا بیان کرد: در حالی که بانک مرکزی ایالات‌ متحده آمریکا در کاهش فشارهای تورمی پیشرفت زیادی داشته، ریسک‌های فعلی به این معناست که هنوز برای کاهش نرخ بهره آماده نیست.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو نسبت به تاخیر در کاهش نرخ بهره برای مدت طولانی هشدار داد، حتی پس از آنکه داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه ژانویه افزایش یافته است؛ اکنون تمرکز بر روی اعداد شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌ متحده است.

در بازار فلزات ارزشمند، بهای پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۹۳ دلار و ۵۱ سنت رسید. نقره با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۹۴ سنت رسید اما پالادیوم در ۹۵۳ دلار و ۶۸۷ سنت ثابت بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.