جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
یک درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان هستند
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
شناسه : 29885
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، ۲۴۹ هزار واحد تولیدی داریم که تنها یک درصد آن‌ها دانش‌بنیان هستند و در سال 1401، مقرر شده تا یک هزار کارگاه صنعتی جدید ایجاد کنیم.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور به صورت جدی در دستور کار است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، مربوط به ارائه تسهیلات ویژه برای استقرار این شرکت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

وی افزود: در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توانند بدون شرکت در مزایده و با اقساط طولانی‌مدت و بالای ۴۵ ماه، زمین دریافت کنند و به فعالیت بپردازند.

رسولیان، گفت: در شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ۲۴۹ هزار واحد تولیدی داریم که تنها یک درصد آن‌ها دانش‌بنیان هستند؛ بنابراین هدف این است که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی افزایش یابد. از این رو، امیدواریم بتوانیم عمده زمین‌ها را به این شرکت‌های توانمند بدهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، برای شرکت‌هایی که محصولات آن‌ها به بهره‌برداری برسد و فعالیت آن‌ها منجر به تولید شود مشوق‌های بسیار خوبی برای بعد از بهره‌برداری در نظر گرفته شده است. همچنین بیش از یک هزار و ۴۰۰ نیاز فناورانه واحدهای تولیدی شناسایی شده است. طی سال گذشته ۱۴۸ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر شدند که باید این تعداد افزایش یابد.

وی در پایان به ایجاد کارگاه‌های صنعتی اشاره و حاطرنشان کرد: سال گذشته، یک هزار و ۴۰۰ کارگاه صنعتی ایجاد شد و برای امسال نیز در نظر داریم که یک هزار کارگاه صنعتی جدید ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.