جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
تدوین برنامه‌های ویژه برای دوران اوج مصرف برق
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
شناسه : 27117
معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرد: معاون هماهنگی توزيع توانير با تاكيد بر عزم وزارت نيرو، برای بهره‌گيری كامل از ظرفيت همكاری صنايع در دوران اوج بار تابستان 1401، از تجهيز مشتركان صنعتی و كشاورزی حوزه توزيع به كنتورهای هوشمند تا پايان ماه‌ جاری خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد اله‌‌داد معاون هماهنگی توزیع توانیر، در نشست با ستاد راهبری اوج بار تابستان ۱۴۰۱، عزم وزارت نیرو برای استفاده کامل از ظرفیت همکاری صنایع اعم از صنایع سنگین و صنایع بخش توزیع در دوره اوج بار سال جاری را، مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بر اساس سازوکاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده، امسال برنامه همکاری صنایع با برق، با رعایت دغدغه‌های سال گذشته، تدوین می‌شود.

وی همکاری صنایع با برنامه‌های مدیریت و جابه‌جایی بار را تشویق‌محور تلقی کرده و با اشاره به اینکه همکاری صنایع بزرگ با این برنامه برای صنعت برق بسیار موثر و حیاتی است، افزود: این برنامه‌ها، همانند سال‌های گذشته به طور شفاف اجرا می‌شود و رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری شهرک‌های صنعتی بخش توزیع نیز، در حال تکمیل است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر انتظار رعایت مصرف از بخش‌های عمومی و اداری را بیشتر از سایر بخش‌ها متوقع شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، بیشتر از سایر بخش‌ها به رعایت الگوی مصرف باید پایبند باشند و به همین دلیل نیز کنترل‌پذیری، مراقبت و پایش این بخش به طور جدی از سوی شرکت‌های توزیع، دنبال خواهد شد.

اله‌داد همچنین پایش و مقایسه گاز مصرفی و برق تولیدی مولدهای مقیاس کوچک را با توجه به قرارداد همکاری این مولدها، حائز اهمیت دانست و بیان کرد: باید بتوانیم با تلاش، هوشمندی و همراهی که وجود دارد امسال شرایط را برای تامین برق مردم سهل‌تر کنیم.

تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت‌ ماه به اتمام می‌رسد

همچنین در این نشست، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، با اشاره به جمع‌آوری آب در سدهای موثر برق‌آبی، عنوان کرد: اقدامات گسترده‌ای در سمت تامین انجام شده و در بخش مصرف نیز، کنترل‌پذیری و رویت‌پذیری و اقدامات فرهنگی در حال سازماندهی است که انتظار داریم تعرفه جدید، نقش بازدارنده در بخش خانگی داشته باشد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت‌ ماه به اتمام می‌رسد، محدوده اوج بار شبکه را به طور معمول از ۱۵ تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه برشمرد و تاکید کرد: در این بازه، بیشترین همکاری با اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع اجرا می‌شود و تعمیرات نیروگاهی نیز طبق برنامه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شایان ذکر است که نشست ستاد راهبری اوج بار تابستان ۱۴۰۱، با حضور معاون هماهنگی توزیع و جمعی از مدیران ارشد توانیر، مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو و برقراری ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع و مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.