جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
عرضه ۲۰ درصد از فولاد کشور در بورس
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
شناسه : 21491
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولید کنونی فولاد در کشور حدود ۳۰ میلیون تن و مصرف داخلی ۱۵ میلیون تن است؛ دولت پیشین ۲۰ درصد از تولید داخل را در بورس عرضه کرد و قیمت این محصول را در بازار افزایش داد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دستورکار کمیسیون ادامه بررسی طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد ارجاعی از صحن علنی مجلس با حضور معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها، اتاق بازرگانی، تعاون و گمرک بود.

وی درباره فرایند تصویب طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد، افزود: رسیدگی به این طرح به صورت دوشوری بوده به این معنا که پس از تصویب کلیات این طرح در صحن علنی، جزئیات آن به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد، اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست مجدد روی این طرح اظهار نظر شود. لذا این طرح در هفته آینده و پس از دریافت نظرات وزیر صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، گفت: تولید کنونی فولاد در کشور حدود ۳۰ میلیون تن و مصرف داخلی ۱۵ میلیون تن است؛ در دولت پیشین تنها ۲۰ درصد از تولید داخل در بورس کالای ایران عرضه می‌شد، قیمت این محصول در بازار افزایش داد.

عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: نابسامانی بازار فولاد موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد را تدوین کند که به موجب آن، عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.