جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
۶۷۰ معدن کوچک مقیاس احیا شد
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۳۳
شناسه : 21962
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان احیای معادن کوچک مقیاس بوده که در این‌باره تاکنون ۶۷۰ معدن فعال شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم‌اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با نهادهای سرمایه‌گذار در بخش صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۴۵ درصد از معادن واگذار شده غیرفعال هستند، اظهار داشت: ۹۸ درصد معادن در مقیاس معادن کوچک مقیاس و در ۲۰ کیلومتری اطراف روستاها هستند. لذا در حوزه بورس بخش معدن و صنایع معدنی ۸۵ شرکت بورسی دارد که ۲۸ درصد بازار را شامل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۲۹.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط ایمیدرو صورت گرفته است؛ ضمن اینکه طرح‌هایی تعریف شده که تا سال ۱۴۰۴ میزان ۱۲ میلیارد دلار دیگر نیز سرمایه‌گذاری شود حتی قصد داریم تا ۲۷ میلیارد دلار افزایش سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: در این باره بسته‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کرده‌ایم و در تلاشیم بیش از ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری اعم از دارای پروانه‌های اکتشاف، محدوده‌های دارای گواهی کشف و داخل محدوده‌ها از مجموعه معدنی را در قالب مزایده واگذار کنیم. در همین راستا شرکت مس نیز ۶ معدن را به صورت بسته سرمایه‌گذاری ارائه خواهد کرد.

گفتنی است، نشست هم‌اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با نهادهای سرمایه‌گذار و هم‌افزایی و تبادل نظر برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.