جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
کاهش چشمگیر نرخ مصرف انرژی در «فخوز»
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
شناسه : 30346
مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد خوزستان گفت: یکی از اهداف راهبردی فولاد خوزستان، بهینه‌سازی مصارف انرژی، مدیریت اثربخش بهای تمام‌ شده و افزایش بهره‌وری منابع است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدحسین وزیری مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد خوزستان، اظهار داشت: یکی از اهداف راهبردی فولاد خوزستان بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت اثربخش بهای تمام‌ شده و افزایش بهره‌وری منابع است. با توجه به تاکید مدیرعامل شرکت بر اصلاح الگوی مصرف، یکی از اهداف کمیته عالی انرژی یعنی کاهش مصرف انرژی به ویژه برق و گاز در دستور کار قرار گرفت. به همین منظور، کمیته‌های انرژی در واحدهای تولیدی مانند گندله‌سازی، احیا و فولادسازی تشکیل شدند.

وی افزود: کنترل عملیات در واحدهای مختلف، پایش مواد، کنترل و بهبود عملیات در زنجیره تولید، به کاهش نرخ مصرف برق فولادسازی و کوره‌ها منجر شد. مهم‌ترین نتیجه فعالیت‌های مستمر، کاهش نرخ مصرف برق بود که در خرداد ماه سال جاری، به ترتیب در بخش فولادسازی و کوره‌های قوس الکتریکی به کمترین میزان یعنی ۸۱۲ و ۷۲۸ کیلو‌وات‌ ساعت بر تن نمایان شد. آخرین رکورد ثبت شده در سال ۱۳۹۱، به ترتیب میزان ۸۳۵ و ۷۴۱ کیلو‌وات‌‌ ساعت بر تن بود.

مدیر انرژی و سیالات فولاد خوزستان، یکی از دلایل رقم خوردن این موفقیت را تکیه بر دانش فنی متخصصان و کارشناسان فولاد خوزستان و به کارگیری فناوری‌های نوین دانست و بیان کرد: اهمیت کاهش مصرف انرژی زمانی نمایان‌تر می‌شود که طی سالیان اخیر، هزینه‌های حامل‌های انرژی چند برابر شده‌اند و از سوی دیگر، کاهش مصرف انرژی اثرات مثبت زیست‌محیطی به همراه داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل، معاون بهره‌برداری، اعضای کمیته عالی انرژی و کارکنان بهره‌برداری به ویژه بخش فولادسازی که توانستند به یکی از اهداف راهبردی فولاد خوزستان و اجرای مصوبات کمیته راهبری یعنی بهینه‌سازی مصارف انرژی دست پیدا کنند، قددرانی کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.