جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
پایش معادن ابهر آغاز شد
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
شناسه : 19653
رییس اداره محیط‌زیست شهرستان ابهر با اشاره به آغاز پایش معادن این شهرستان گفت: برخی از معادن باطله‌های خود را در رودخانه‌ها، آب راه‌ها و دره‌ها تخلیه کرده‌اند که سبب انسداد بستر رودخانه‌ها شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا مدنی رییس اداره محیط‌زیست شهرستان ابهربا بیان اینکه پایش معادن شهرستان ابهر را در دستور کار اداره محیط زیست قرار داده‌ایم، اظهار داشت: برخی از معادن شهرستان ابهر ضوابط را رعایت نمی‌کنند و با معضلی به نام عدم مدیریت باطله‌های معدنی مواجه هستیم.

وی افزود: برخی از معادن باطله‌های خود را در رودخانه‌ها، آب راه‌ها و دره‌ها تخلیه کرده‌اند که سبب انسداد بستر آن‌ها شده است. لذا معادن موظف هستند نسبت به مدیریت باطله‌های معدنی و جابه‌جایی آن‌ها به مناطق تعیین شده اقدام جدی انجام دهند.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان ابهر با اشاره به برخورد با متخلفین، گفت: طبق وظایف قانونی به ۱۰ معدن متخلف در شهرستان ابهر اخطاریه زیست‌محیطی صادر و رونوشت آن‌ها به دادستانی شهرستان ارجاع داده شده است. علاوه بر این از نزدیک وضعیت دپو باطله‌های معدنی و مزاحمت‌های ماشین‌آلات معادن در مسیر جاده دسترسی به سمت روستا خراسانلو، جاده مشترک بین مردم محلی، دامداران را بررسی نموده‌ایم.

مدنی در پایان خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات معادن با ایجاد مزاحمت، گرد و غبار املاح شیمایی معدنی، شکایت‌های متعددی را از اهالی روستا در پی داشت. هدف محیط‌زیست مدیریت زیست‌محیطی معادن و همچنین رعایت استاندارد‌های پایه‌ای است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.