جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
طرح مجلس برای توسعه صنعت برق
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
شناسه : 28718
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با سرمایه‌گذاری دولت و صرفه‌جویی مردم، کمتر شاهد خاموشی‌ها به ویژه در صنایع خواهیم بود.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، اظهار داشت: کمیسیون انرژی در راستای بحث قطع شدن و کمبود برق جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو و معاونان و مدیرعامل توانیر تشکیل داد و آن‌ها به تشریح وضعیت پرداختند.

وی افزود: با توجه به افزایش سالانه مصرف برق کشور، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد. در این بین، صنایع موظف به تامین برق برای خود شدند که انتظار می‌رود با این رویکرد، در کنار تامین انرژی تجدیدپذیر و بهینه‌سازی شبکه توزیع و انتقال، کمتر دچار خاموشی برق شویم. در مجلس هم طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در دستور کار قرار دارد.

بر اساس گزارشی از مهر، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره خاموشی در صنایع، گفت: در کشورهای دنیا صنایع خود برق را تامین می‌کنند اما در ایران، برق بسیاری از صنایع از شبکه توزیع انتقال دریافت می‌شود، به همین علت نیز چاره‌ای جز این وجود ندارد که صنایع به سمت تامین برق بروند. برای جلوگیری از خاموشی در صنایع مختلف، باید به سمت صرفه‌جویی مردم در مصرف برق حرکت کرد. دولت نیز در این راستا، باید سرمایه‌گذاری و تولید برق داشته باشد تا کمتر شاهد خاموشی‌ها به ویژه در صنایع باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.