جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
صعود طلا زیر سایه رکود
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
شناسه : 31646
قیمت طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار به یک هزار و 717 دلار و 10 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به یک هزار و 718 دلار و 10 سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، اگرچه طلا در هفته آینده جای افزایش قیمت دارد اما تحلیلگران گفته‌اند که سرمایه‌گذاران نباید انتظار داشته باشند که شاهد شکست قابل‌ توجهی باشند زیرا فدرال رزرو همچنان به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد. بازارها در حال حاضر ۸۸ درصد احتمال دارند که بانک مرکزی ایالات‌ متحده نرخ بهره صندوق‌های فدرال رزرو را تا ۷۵ واحد پایه دیگر در ۲۱ سپتامبر افزایش دهد.

قیمت طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۷۱۷ دلار و ۱۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز به یک هزار و ۷۱۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شان لوسک، یکی از مدیران بازرگانی شرکت والش عنوان کرد: داده‌های ضعیف‌تر اقتصادی در هفته آینده می‌تواند دلار آمریکا را تحت فشار قرار دهد و قیمت طلا را بالا ببرد اما این داده‌ها فدرال رزرو را از افزایش نرخ‌ها باز نمی‌دارد و در نهایت از بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا حمایت می‌کند. طلا هفته آینده می‌تواند به یک هزار و ۷۶۰ دلار برسد اما این واقعیت را تغییر نخواهد داد که همچنان با مشکل مواجه است.

مارک چندلر، مدیرعامل بانوک‌برن گلوبال فارکس مطرح کرد: هر افزایش قیمت طلا را اصلاحی کوتاه‌مدت در روند نزولی فعلی می‌دانیم.پ

این هفته، در مجموع ۱۶ متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند.  ۹ تحلیلگر یا ۵۶ درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد گفتند که نزولی و پنج تحلیلگر یا ۳۱ درصد عنوان کردند که در مورد فلز گران‌بها بی‌طرف هستند. در بخش خرده‌فروشی، ۴۹۵ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع ۲۵۵ رای‌ دهنده یا ۵۲ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. ۱۵۳ نفر دیگر یا ۳۱ درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد.

خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران پس از اینکه احساسات نزولی در هفته گذشته به بالاترین سطح چند ساله خود رسید، به طرز چشمگیری بهبود یافته است. کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در «DailyFX» تصریح کرد: علی‌رغم محیط چالش برانگیز طلا، گاوهای نر بازار می‌توانند اطمینان داشته باشند که این فلز گران‌بها توانسته است کف حمایتی در حدود یک هزار و ۷۰۰ دلار ایجاد کند.

دیوید مدن، استراتژیست بازار در «Equiti Capital» تاکید کرد: اگرچه به نظر می‌رسد طلا در قیمت خنثی بالای یک هزار و ۷۰۰ دلار در هر اونس گیر کرده باشد اما قدرت انعطاف‌پذیری از خود نشان داده است که می‌تواند به جلب توجه کمک کند.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.