جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
شرکت آهن و فولاد Nanjing چین در پروژه کک سازی واقع در اندونزی سرمایه گذاری می‌کند
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۳۰
شناسه : 2449
شرکت آهن و فولاد Nanjing چین اعلام کرد که برای مقابله با قوانین سختگیرانه زیست محیطی چین و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای رقابت با استرالیا به عنوان صادرکننده اصلی زغال سنگ کک شو، در یک پروژه کک سازی در اندونزی سرمایه گذاری خواهد کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، این شرکت در گزارش خود به بورس اوراق بهادار شانگهای گفت: این کارخانه ظرفیت سالانه ۲٫۶ میلیون تنی خواهد داشت.
چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۷۱٫۳ میلیون تن کک تولید کرد اما این کشور در تلاش است که ظرفیت های مازاد تولید این ماده اولیه فولاد را مهار کرده و تحت کنترل در بیاورد و کارخانه های قدیمی را برای کاهش آلودگی، تعطیل کند.
بهای کک در معاملات آتی (Futures) بورس دالیان امسال بیش از ۳۵ درصد صعود کرده است.به گفته این شرکت، واحدهای آهن و فولاد Nanjing، گروه هلدینگ Tsingshan، گروه سرمایه گذاری Shanghai Decent و دیگر شرکت ها، یک سرمایه گذاری مشترک برای ساخت کارخانه ای در پارک صنعتی Morowali با مجموع سرمایه گذاری ۳۸۳٫۴۸ میلیون دلار ایجاد خواهند کرد. به گفته این شرکت، آهن و فولاد Nanjing سهم ۷۸ درصدی را در این سرمایه گذاری حفظ خواهد کرد.
این فولادساز چینی در گزارش خود گفت: “اندونزی به بزرگترین صادرکننده زغال سنگ کک شو یعنی استرالیا نزدیکتر شده است و هزینه حمل و نقل آن نیز کمتر است.”
براساس گزارش رسانه ها در ماه اکتبر، چین در حالی که تنش میان دو کشور افزایش یافت، حمل محموله های زغال سنگ از استرالیا را متوقف کرد.
شرکت آهن و فولاد Nanjing همچنین گفت که شرکت ها در اندونزی با فشار کمتری درمورد ظرفیت ها و محدودیت های زیست محیطی نسبت به شرکت های چینی روبرو هستند. هنوز وزارت محیط زیست اندونزی اظهارنظری در مورد این موضوع نکرده است.
این شرکت چینی گفت که این سرمایه گذاری در انتظار تأیید هر دو دولت است. شرکت مذکور اضافه كرد با این وجود این ریسک وجود دارد که این پروژه مشمول تعرفه های آنتی دامپینگ چین واقع شود، كه در حال حاضر چنین تعرفه هایی برای واردات كك نیز اعمال می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.