جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن نماد سربلندی کشور
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
شناسه : 18282
معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب‌آهن طی مصاحبه‌ای به تشریح اقدامات و دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در دوران دفاع مقدس پرداخت و این شرکت را نماد ایثار و جهاد بخش صنعت از دوران دفاع مقدس تا تحریم دانست.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمد اکبری معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب‌آهن، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد اعزام بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل ذوب‌آهن به جنگ بودیم که از این تعداد بالغ بر ۲۹۰ نفر شهید، ۸۶ آزاده و ۱۴۰۰ نفر جانباز شدند. در این مدت همواره مراکز اقتصادی کشور از جمله فولادمبارکه، صنایع، نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی و از جمله ذوب‌آهن بارها مورد حمله هوایی دشمن بعثی قرار گرفته بودند و این در حالی است که حتی یک روز هم شاهد توقف و تعطیلی چرخه تولید ذوب‌آهن و دیگر مراکز اقتصادی نشدیم.

وی افزود: نه تنها ذوب‌آهن در طول جنگ ماموریت اصلی خود که تولید بود را کنار نگذاشت بلکه شاهد توسعه شرکت در آن دوران بودیم. در همین راستا سال ۱۳۶۲ کوره بلند شماره ۲ ذوب‌آهن به دست مقام معظم رهبری افتتاح شد.

معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب‌آهن به اقدامات مهمی که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی طی این سال‌ها از سوی شرکت صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ذوب‌آهن با همکاری سپاه پاسداران پایگاه آموزشی مالک اشتر را تاسیس و و اقدام به اعزام نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف به شکل رزمی و امدادگر برای حق علیه باطل نمود.

اکبری با اشاره به برپایی ۱۰۳ دوره آموزشی و تعلیم و تربیت ۲۱ هزار رزمنده، بیان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار ۵۰۰ نفر پرسنل ذوب‌آهن بودند و مابقی کارکنا شهرستان‌ها و نقاط مختلف هستند. لذا ماحصل این همکاری و همیاری، بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ جانباز، ۸۶ آزاده و ۲۹۰ شهید از ذوب‌آهن اصفهان شد.

از ساخت ۱۰۰ هزار قطعات جنگی در ذوب‌آهن تا ۲۰ هزار سنگر بتنی

معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب‌آهن همچنین به ساخت و تامین بیش از یکصد هزار قطعه جنگی مورد نیاز یگان‌های رزمی شامل «شعله پوش توپ‌ها»، «سوزن آرپیجی هفت» و ساخت انواع «پل‌های شناور» و… اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از ۲۰ هزار سنگر بتنی برای زاغه‌های مهمات یگان‌های رزمی و بیش از یک هزار تن سنگرهای فلزی و آهنی در مجموعه ذوب‌آهن تولید و به جبهه ارسال شد.

اکبری با اشاره به تامین موارد مورد نیاز رزمندگان اعم از گوگرد و تیرآهن، تصریح کرد: تامین تدارکات همانند انواع ماشین‌آلات و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیک جبهه‌های جنگ، کمک نقدی و غیرنقدی نیز در هشت سال دفاع مقدس از سوی ذوب‌آهن صورت گرفت.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن علاوه بر حضور پررنگ در هشت سال دفاع مقدس در زمان فعلی که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم نیز پا به پای نظام آمده است و در شرایط تحریم توانستیم با رسیدن به قدرت خودکفایی و تامین نیازهای اساسی و قطع وابستگی به بیگانگان باعث سربلندی کشور و ملت شویم.

معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب‌آهن در پایان به ساخت و تولید انواع محصولات صنعتی از جمله ریل راه‌آهن و مترو اشاره کرد که ماحصل حمایت وارثان و فرزندان رزمندگان بوده است. لذا در زمان حاضر شاهد حضور و میزبانی از ۵۰۰ فرزند شهید، بیش از یک هزار فرزند جانباز و ۵۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس در بدنه شرکت سهامی ذوب‌آهن هستیم که با کار جهادی در افتخار آفرینی‌ها شرکت کمک کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.