جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
دلار برابر طلا، قد علم کرد
۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
شناسه : 29434
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه دوم تیر ماه 1401، تحت تاثیر دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا امروز پنج‌شنبه دوم تیر ماه، با ۳.۴ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۴ دلار و ۶۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش، یک هزار و  ۸۳۵ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

مایکل مک کارتی مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا، اظهار داشت: فشار مداوم بر قیمت طلا ناشی از افزایش نرخ‌های بهره است. هنگامی که یکی از اعضای کمیته بانکی سنا از وی پرسید که آیا فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را به طور همزمان تا ۱۰۰ واحد افزایش دهد، پاول گفت که او هرگز چیزی را حذف نخواهد کرد و مقامات هر حرکتی را که برای برگرداندن ثبات قیمت لازم باشد، انجام خواهند داد.

طلا اغلب به عنوان محافظی در برابر تورم و پناهگاهی امن در طول بحران‌های اقتصادی مانند رکود تلقی می‌شود. نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

مایکل لنگفورد، مدیر مشاوره شرکت AirGuide تصریح کرد: احتمال اینکه قیمت طلا در دو هفته آینده به کمتر از یک هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس برسد، بیشتر است. دلار پس از کاهش در جلسه قبل در سطوح بالا ثابت ماند و تقاضا برای شمش با قیمت دلار در میان خریدارانی که سایر ارزها را دارند محدود کرد.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و رقم ۹۲۳ دلار و ۶۲ سنت را ثبت کرد و پالادیم، یک هزار و ۸۶۴ دلار و ۱۸سنت قیمت‌گذاری شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.