پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
حضور شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پنجمین جشنواره ملی فولاد
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
شناسه : 36571
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در خصوص پنجمین جشنواره ملی فولاد عنوان کرد: جایگاه بومی‌سازی در نقشه استراتژیک فولاد کاوه جنوب کیش / همکاری حداکثری فولاد کاوه جنوب با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، صنعت فولاد کشور در بالاترین درجه موفق به پیشبرد پویش بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی شده است؛ به گونه‌ای که کارنامه بومی‌سازی در زنجیره فولاد می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود. با استفاده از توان و همت داخلی، ارزبری در صنعت فولاد به حداقل رسیده است. گواه آن هم گزارش صرفه جویی‌ارزی در ۵ دوره اخیر جشنواره ملی فولاد است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در راستای توسعه بومی‌سازی و ساخت داخل، اقدام به سازماندهی و اجرای فرآیندهای ساخت و بومی‌سازی کرده و این مهم را در نقشه استراتژیک (۱۴۰۰ الی ۱۴۰۴) ترسیم نموده است. همچنین واحد مهندسی ساخت و بومی‌سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با هدف ایجاد زیرساخت و دانش فنی جهت تامین و ساخت داخلی قطعات و تجهیزات با حفظ کیفیت و پیش‌بینی و رفع نیازهای سازمان فعالیت دارد.

با توجه به اینکه در استان هرمزگان ظرفیت‌های صنعتی ساخت و تولید متناسب با نیاز شرکت‌های صنایع بالادستی بزرگ شکل نگرفته است، لذا شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سعی در استفاده از ظرفیت تمامی صنایع ساخت و تولید کشور در راستای توسعه بومی‌سازی با اولویت قرار دادن صنایع واقع در استان هرمزگان نموده است. در این خصوص تاکنون موفق به همکاری با بیش از ۴۰۰ شرکت صنعتی خصوصی، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و ۵ دانشگاه صنعتی گردیده است که از جمله نتایج آن می‌توان به بومی سازی پنل آبگرد لنس دمشی کوره قوس الکتریکی در همکاری با دانشگاه صنعتی مالک اشتر اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.