جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
تولید ۲۱۶ هزار کاتد مس طی ۹ ماه
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
شناسه : 22259
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه موفق به ثبت رشد 5 درصدی در تولید کاتد مس شد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار داشت: شرکت مس طی ۹ ماهه سال جاری در مجموع ۱۵۲ هزار میلیارد و ۵۵۴ میلیون تن ماده معدنی استخراج کرده که بر اساس عملکرد معدنی نسبت به برنامه مدنظر جلوتر بوده و ۸ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص میزان محصولات تولید شده طی این مدت، افزود: طی ۹ ماهه ۱۴۰۰ در سنگ سولفوری با تولید ۴۰ هزار میلیارد و ۹۷۱ میلیون تن ۲ درصد، کنسانتره مس با تولید ۹۲۴ هزار و ۳۹۶ تن ۵ درصد و کنسانتره مولیبدن با پنج هزار و ۹۵۲ تن ۱۳درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، گفت: در این مدت ۲۶۷ هزار و ۱۵ تن آند تولید شده که از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است. همچنین تولید ۲۱۶ هزار و ۳۳۴ تن کاتد با رشد ۵ درصد و ۲۲۲ هزار و ۸۲ تن مس محتوی با ۴ درصد رشد نسبت به برنامه پیشی‌ داشت.

سعدمحمدی با اشاره به عملکرد شرکت مس در آذرماه سال جاری بیان کرد: کل استخراج شرکت ملی صنایع مس در آذر ماه ۱۶ هزار و ۸۷۴ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی به رکورد‌های به دست آمده در تولیدات شرکت ملی صنایع مس ایران طی ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این گزارش کنسانتره مس کارخانه تغلیظ سرچشمه از ۵۳۶ هزار و ۷۷۳ تن از سال ۹۹ به ۵۴۸ هزار و ۸۸۵ تن در ۹ ماهه ۱۴۰۰ رسید.

مدیرعامل شرکت مس: همچنین کنسانتره مس کارخانه تغلیظ میدوک از ۱۱۵ هزار و ۷۳۹ تن در سال ۱۳۹۷ به ۱۱۷ هزار و ۱۴۳ تن و کنسانتره و مس تولیدی شرکت ملی صنایع مس از ۹۰۵ هزار و ۴۴۱ تن در سال ۱۳۹۹ به ۹۲۴ هزار و ۲۹۶ تن در ۹ ماهه سال جاری رسیده است.

سعدمحمدی در پایان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه سال‌جاری آند تولیدی کارخانه ذوب خاتون‌‌آباد از ۹۰ هزار و ۵۹۳ تن در سال گذشته به ۹۴ هزار و ۴۴۴ تن رسیده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا آند تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران از ۲۶۳ هزار و ۷۱ تن در سال ۱۳۹۹ به ۲۶۷ هزار و ۱۵ تن تا پایان آذرماه سال جاری رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.