یکشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۴ Sunday, 25 May , 2025 ساعت ×
توسعه صادرات محصولات فولادی نیازمند توسعه زیرساخت‌های داخلی است
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۷
شناسه : 38180
مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه: مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل، به‌ ویژه حمل‌ونقل ریلی و بندری در کشور به‌ شدت محدود است و کشتی‌های صادراتی مدت‌ زمان زیادی را در اسکله‌ها معطل می‌مانند. این تاخیرها باعث می‌شود نتوانیم به‌ خوبی با رقبای خود رقابت کنیم و مشتریان را از دست بدهیم. 
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری و تحلیلی فلزات‌آنلاین
پ
پ

مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل، به‌ ویژه حمل‌ونقل ریلی و بندری در کشور به‌ شدت محدود است و کشتی‌های صادراتی مدت‌ زمان زیادی را در اسکله‌ها معطل می‌مانند. این تاخیرها باعث می‌شود نتوانیم به‌ خوبی با رقبای خود رقابت کنیم و مشتریان را از دست بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری فلزات‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» علیرضا منصوری در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو  ۲۰۲۵، اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی که هر ساله برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای صادرکنندگان کشور است تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و بتوانند حضوری موثر در بازارهای بین‌المللی داشته باشند. شرکت فولاد مبارکه به‌ عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات غیرنفتی در کشور، از ابتدای بهره‌برداری خود، به‌ عنوان اولین صادرکننده در صنایع فولادی و محصولات معدنی شناخته شده است.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز فعالیت شرکت فولاد مبارکه، حدود ۲۶ میلیون تن از محصولات این شرکت به بازارهای جهانی صادر شده و ارزآوری قابل‌ توجهی برای کشور به ارمغان آورده است. در سال ۱۴۰۲، این شرکت یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کرد که نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور و صنعت فولاد به همراه داشت.

مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌های جدید و تاکیدات مدیرعامل، بتوانیم بازارهای جدیدی را شناسایی و ارزآوری برای کشور و صنعت فولاد را دوچندان کنیم، افزود: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در دست اقدام داریم و به‌ زودی به بهره‌برداری می‌رسند، حضور ما در بازارهای جهانی اجتناب‌ناپذیر است و نیاز به برنامه‌ریزی مناسب برای این امر داریم.

منصوری ضمن اشاره به برخی چالش‌های موجود در حوزه صادرات، مطرح کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، عدم توسعه زیرساخت‌ها در کشور است. زیرساخت‌های حمل‌ونقل، به‌ ویژه حمل‌ونقل ریلی و بندری به‌ شدت محدود است و کشتی‌های صادراتی مدت‌ زمان زیادی را در اسکله‌ها معطل می‌مانند. این تاخیرها باعث می‌شود ما نتوانیم به‌ خوبی با رقبای خود رقابت کنیم و مشتریان را از دست بدهیم. علاوه‌براین، مسائل دیگری مثل دونرخی بودن ارز و مشکلات کارت‌های بازرگانی نیز وجود دارد. برخی افراد محصولات داخلی را با قیمت‌های پایین خریداری و صادر می‌کنند که این امر به برند شرکت‌های بزرگ آسیب می‌زند و تصویر نادرستی از کیفیت محصولات ایرانی ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به این مسائل توجه کند و راهکارهایی برای حل آن‌ها بیندیشد؛ هرچند با کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر، این روند کمی کند شده است اما همچنان نیاز به اقدامات جدی و موثر وجود دارد تا بتوانیم به اهداف صادراتی خود دست یابیم.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.