جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
احداث خط تولید کاتد مس در سونگون
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۳۲
شناسه : 22218
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست بر توسعه مس سونگون به عنوان محور توسعه استان و عامل ایجاد اشتغال پایدار در منطقه تاکید کرد و گفت: احداث خط تولید کاتد مس در سونگون یک تحول بزرگ در صنعت مس استان است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامعلی راستی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر مجتمع مس سونگون، ضمن آرزوی توفیق برای مدیر جدید این مجتمع در عمل به مسئولیت‌ها، با بیان اینکه توسعه معادن و صنایع معدنی جزو مهمترین برنامه‌های محوری وزارت و سازمان صمت در استان است، اظهار داشت: آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده و وجود مس سونگون موهبتی بزرگ برای توسعه هر چه بیشتر استان است.

وی بر تعامل و همراهی تمامی مسئولان ارشد استان و مدیران دستگاه‌های متولی در رابطه با امر توسعه معادن و صنایع معدنی همزمان با رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: تلاش بیش از پیش در جهت توسعه مس سونگون و ایجاد واحدهای فراوری در این مجموعه ضروری بوده و با جذب سرمایه و همچنین ورود تکنولوژی‌های نوین در استانداردهای جهانی این مهم دست یافتنی خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از پیگیری مستمر امور مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی حوزه معدنی مس سونگون خبر داد و گفت: ایجاد واحدهای ذوب، تغلیظ و فراوری در مجتمع مس سونگون موجب افزایش میزان اشتغال در استان بوده و طبق برنامه ارائه شده، توسعه و تعمیق ساخت داخل و نهایتا عدم خروج ارز و جلوگیری از واردات جزو اصول احداث آن خواهد بود.

آغاز اجرای فاز ۳ تغلیظ کنسانتره مس سونگون

جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس سونگون نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان در ارتقای جایگاه صنعتی، معدنی و تجاری آذربایجان شرقی، بیان کرد: با برگزاری مناقصه و انجام فرایندهای قانونی، عملیات اجرایی فاز ۳ تغلیظ کنسانتره مس در معدن مس سونگون آغاز شده و مطالعات فاز ۴ نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز سه، خوراک مورد نیاز تولید کاتد مس یکصد هزار تنی در سال تضمین خواهد شد که قصد داریم با تمهیدات پیش‌بینی شده و پیشبرد برنامه‌های عملیاتی این میزان را به ۲۰۰ هزار تن در سال برای فازهای بعدی توسعه افزایش دهیم.

مدیر مجتمع مس سونگون با تاکید بر اهمیت توسعه معادن و صنایع معدنی در راستای ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در استان، اذعان داشت: در کنار ایجاد واحدهای فراوری، ذوب و تغلیظ، احداث زیرساخت‌های لازم نظیر راه‌آهن جهت سهولت در نقل و انتقال محصول نهایی و دسترسی امن و سریع به بازارهای جهانی به ویژه از طریق مرزهای استانی بسیار ضروری است که نهادهای مسئول در این خصوص بایستی حداکثر مساعدت را به‌کار گیرند.

رضوی عنوان کرد: با همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مسئول و پیگیری مستمر مدیران ارشد استانی و براساس برنامه‌های دولت سیزدهم در زمینه ارتقای جایگاه معدنی کشور، در جهت تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی و فنی جامعه دانشگاهی استان در بخش معادن و صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در معادن و واحدهای فراوری یک نیاز بوده و تعامل هرچه بیشتر نخبگان و جامعه توانمند دانشگاهی و صنعتی و معدنی استان دستیابی به این توان را تحقق خواهد بخشید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.