جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
آغاز بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ پروده طبس
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
شناسه : 10243
عملیات استخراج و بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ بلوک 4 پروده 4 در شهرستان طبس، عصر یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل شرکت توسعه معادن ایران آغاز شد. میزان سرمایه ثابت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت سامان کاوش طبس برای آغاز فعالیت این معدن، دو هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: معدن زغال‌سنگ شرکت سامان کاوش طبس با ذخیره قطعی حدود ۸٫۵ میلیون تن ماده معدنی، ظرفیت اسمی سالانه ۲۰۱ هزار تن زغال‌سنگ کک‌شو را دارد.

وی افزود: برای ایجاد و بهره‌برداری از این واحد معدنی، حدود دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت اولیه صورت گرفته است. با بهره‌برداری از این معدن، زمینه اشتغال حدود ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم امکانپذیر شد.

همچنین با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و جمعی از مسئولان در شهرستان طبس، معدن زغال‌سنگ زون پنج بلوک سه پروده شرقی شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) افتتاح شد. این معدن با یک میلیون تن ذخیره و ظرفیت تولید سالانه ۶۳ هزار تن، برای ۱۵۵ نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است.

کارخانه زغال‌شویی ممرادکو (شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه) با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شده است که با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ، برای ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

شایان ذکر است که در این برنامه‌ها، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ویژه طبس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت به همراه تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

طبس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگ‌ترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران در این منطقه است. حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت یک هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع و ذخیره زمین‌شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگ‌ترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران است.

لازم به توضیح است که عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، با مشارکت شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان آغاز شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.