جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
«آرسلور میتال» با اکثریت سهام «اینویتالیا» جهت آغاز به کار «ایلوا» موافقت کرد
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
شناسه : 3308
کالانیش گزارش داد: شرکت فولاد ArcelorMittal با Invitalia (شرکت دولتی ایتالیا) که در فولادساز سابق بنام «ایلوا» سرمایه گذاری کرده بود، یک توافق نامه الزام آور امضا کرد. با این توافق نامه طرفین یک مشارکت عمومی-خصوصی ایجاد کرده اند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل ازکیوان جعفری طهرانی، این توافق نامه منجر به سرمایه گذاری مجدد AM InvestCo، شرکت تابعه ArcelorMittal خواهد شد که ملزم به خرید «ایلوا» شده است. شرکت Invitalia در AM InvestCo در دو بخش سرمایه گذاری خواهد کرد. اولین بخش از این سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ با مجوز ضد انحصاری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و شرایطی را برای Invitalia فراهم می کند تا کنترل مشترک را با AM InvestCo بدست بگیرد.
بخش دوم تا ۶۸۰ میلیون یورو با بسته شدن فرآیند خرید ایلوا توسط AM InvestCo قابل پرداخت است که منوط به رعایت شرایط مختلفی است و تا می ۲۰۲۲ برآورده می شود، در آن زمان سهام Invitalia در AM InvestCo به ۶۰ درصد خواهد رسید.
آرسلورمیتال همچنین برای حفظ ۴۰ درصد سهامداری و کنترل مشترک بر شرکت، بیش از ۷۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد کرد. آرسلورمیتال توضیح داد: شرایط قبل از بسته شدن قرارداد شامل اصلاحیه برنامه زیست محیطی موجود با هدف در نظر گرفتن تغییرات در برنامه جدید صنعتی، لغو کلیه تصرفات مجرمانه در کارخانه Taranto و عدم اعمال اقدامات محدودکننده علیه AM InvestCo در چارچوب مجرمانه براساس دادرسی است که ایلوا را متهم کرده است.
برنامه صنعتی به روز شده ای که بین AM InvestCo و Invitalia توافق شده است شامل سرمایه گذاری در تکنولوژی‌های ساخت فولاد با کربن پایین تر، از جمله ساخت کوره قوس الکتریکی ۲٫۵ میلیون تن در سال است. این طرح صنعتی که دستیابی به ۸ میلیون تولید در سال ۲۰۲۵ را هدف گذاری کرده، شامل مجموعه ای از اقدامات حمایت مردمی از جمله حمایت شغلی با بودجه دولتی است. این شرکت نتیجه گیری کرده که حاکمیت AM InvestCo بر اساس اصل کنترل مشترک است که از اولین سرمایه گذاری Invitalia آغاز می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.