سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024 ساعت ×
رتبه نخست «وکغدیر» در زمینه رشد سودآوری هلدینگ‌های بخش معدن و صنایع معدنی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
شناسه : 37304
هلدینگ صنایع و معادن غدیر با دستیابی به رشد یک هزار و ۷۰۱ درصدی سود خالص در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲، رتبه نخست را از جنبه رشد سودآوری در میان هلدینگ‌های بخش معدن و صنایع معدنی به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، هلدینگ صنایع و معادن غدیر در مدت چند سال گذشته توانسته است با توسعه دامنه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود، ضمن بسترسازی برای تحقق جهش تولید به ویژه در عرصه زنجیره فولاد ایران، تحولی شگرف را در زمینه شاخص‌های عملکردی و مالی به ثبت برساند.

برای مثال سود خالص این شرکت که در سال ۱۳۹۹ به چهار هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال می‌رسید، در سال ۱۴۰۲ به ۷۵ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت که این مهم به معنای رشد حدودا ۱۸ برابری سودآوری این هلدینگ است؛ همچنین ارزش دارایی‌های این شرکت نیز که در سال ۱۳۹۹ به ۲۷۶ هزار میلیارد ریال می‌رسید، امروز از مرز ۸۷۹ هزار میلیارد ریال عبور کرده است.

گفتنی است ارزش بازار این شرکت نیز تا پایان ۲۲ خرداد ماه سال جاری نسبت به زمان عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار با رشد نزدیک به ۸۵ درصدی، به ۵۲۹٫۸ هزار میلیارد ریال رسیده است. برای درک بهتر عملکرد «وکغدیر» و دستاوردهای آن در چند سال اخیر، می‌توان مقایسه‌ای میان این شرکت با سایر هلدینگ‌های مشابه فعال در عرصه صنایع معدنی و فلزی داشت.

«وکغدیر» در حال حاضر با ارزش سرمایه ۳۸ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریالی، از کمترین میزان سرمایه در مقایسه با هلدینگ‌های فعال در این جوزه برخوردار است. با این حال، این شرکت با دستیابی به رشد یک هزار و ۷۰۱ درصدی سود خالص در بازه سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲، رتبه نخست را از جنبه رشد سودآوری در میان شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی به خود اختصاص داده است.

نمودار ۱٫ سود خالص هلدینگ وکغدیر در سال‌های اخیر

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.